Media-optredens. Ze kunnen een geweldige opsteker zijn voor jou en je organisatie. Maar ook een gemiste kans of erger nog, een pijnlijk schot in eigen doel als je het verkéérd aanpakt. 

Voor organisaties is het slim om, vóór de nood aan de man is, te kijken wie geschikt is om de media te woord te staan. 

Voor individuen is het slim om, vóór de nood aan de man is, mediaoptredens te oefenen. Zodat je er klaar voor bent als het zover is. En ze maximaal benut.

Dat kan allemaal bij Speak To Succeed, onder begeleiding van een ervaren TV-journalist. 

Insteek

Wat vaak mis gaat, weet ik uit eigen ervaring, is dat de geïnterviewde al in een kramp schiet nog vóórdat de journalist zijn eerste vraag heeft gesteld. Vaak onnodig. En in alle gevallen contra-productief. Mijn insteek is om ervoor te zorgen dat je media-optredens op de juiste manier benadert. En volbrengt. 

Inhoud

Afhankelijk van je behoeften en wensen werken we aan zaken als: 

- Journalisten - het zijn nét mensen: 

 * waar zijn ze naar op zoek?

 * wat is hun belang? 

 * wat moet je dus wél doen? En wat vooral niét? 

(in het geval van een specifiek media-optreden analysen we het betreffende medium)

- Verhaal 

 * wat is je kernboodschap? 

 * hoe vertaal je dat in aantrekkelijke soundbites?

- Het mediaoptreden

 * Hoe ga je om met zenuwen?

 * Wat zijn de valkuilen? En hoe vermijd je die? 

 * Hoe krijg en behoud je de regie in het gesprek? 

Werkwijze

We werken samen in een besloten, veilige en constructieve omgeving. Waarin ik je kan uitleggen hoe het werkt. Maar waarin we vooral ook zoveel mogelijk oefenen. Mét camera.  Dat is misschien even confronterend. Maar uit ervaring weet ik dat deelnemers dat als uiterst leerzaam en constructief ervaren.

 

Daarmee kun je je vorderingen namelijk ook zelf zién. En bewust duurzaam eigen maken. 

Je krijgt inzicht in hoe je overkomt op beeld. Maar ook hoe je overkomt op de journalist. En of dat in je voordeel is of niet. Zo niet, dan gaan we daar wat aan doen.  

Wat levert het op?

Je weet wat er van je verwacht wordt in een interview en kunt daarop anticiperen.

- Je kent de (persoonlijke) valkuilen en weet die te vermijden.

- Je weet je boodschap zo te formuleren dat de journalist 

- Je treed mediaoptredens voortaan met vertrouwen tegemoet 

- Zenuwen zitten je niet meer in de weg 

Opzet 

Exact aantal sessies, duur, tijd en locatie in overleg. 

Investering 

In onderling overleg te bepalen. 

INDIVIDUELE

MEDIATRAINING

SpeakToSucceed impact- en presentatietraining

KVK: 54777488, gevestigd te Utrecht       Rrivacyverklaring