
Hart van Nederland belt. Of Klokhuis. Of een bedrijfsjournalist.
Of één van uw medewerkers/collega's geïnterviewd kan worden voor een informatief filmpje. Uiteraard!
Op dat moment is die persoon het visitekaartje van de organisatie. Dùs is het van belang dat diegene goed uit de verf komt. En optimaal samenwerkt met de verslaggever van dienst. Dat staat in deze training centraal.
Inhoud
Afhankelijk van behoeften en wensen werken we aan zaken als:
- Journalisten - het zijn nét mensen:
* waar zijn ze naar op zoek?
* wat is jullie gezamenlijke belang?
* hoe kom je daarin optimaal tegemoet?
- Verhaal
* wat is je kernboodschap?
* hoe vertaal je dat in aantrekkelijke soundbites?
- Het mediaoptreden
* Hoe ga je om met zenuwen?
* Wat zijn de valkuilen? En hoe vermijd je die?
* Hoe krijg en behoud je de regie in het gesprek?
Werkwijze
We werken samen in een besloten, veilige en constructieve omgeving. Waarin ik de groep uit eigen ervaring uitleg hoe het werkt. En waarin we zoveel mogelijk oefenen. Mét camera. Dat is misschien even confronterend. Maar uit ervaring weet ik dat deelnemers dat als uiterst leerzaam en constructief ervaren.
Wat levert het op?
- Deelnemers weten wat er van ze verwacht wordt in een interview en
kunnen daarop anticiperen.
- Deelnemers weten zo te formuleren dat de journalist krijgt wat hij/zij nodig heeft,
zònder de belangen van de eigen organisatie uit het oog te verliezen.
- Deelnemers treden mediaoptredens voortaan met vertrouwen tegemoet
- Zenuwen zitten deelnemers niet meer in de weg
Opzet
Exact aantal sessies, duur, tijd en locatie in overleg.
Investering
In onderling overleg te bepalen.